Yeni Bir Sayfa Ögesi Daha: "Gelişmiş Arama Kutusu"

Blogger tabanlı blog tutan kullanıcıların en büyük sıkıntıları popüler eklentilerin Blogger'da olmamasıdır. Örnek vermek gerekirse;
  • Son yorumlar eklentisi (Bunun nasıl yapılabileceğini anlatmıştım, öğrenmek için tıklayın)
  • Devamını oku özelliği ( Nasıl yapılacağını anlatmıştım, öğrenmek için tıklayın)
  • Son yazılar ( Bunu da RSS ile çözebiliyoruz)

Blogger bu feryatları duymuş olacak ki yakın zamanda "Anket" ögesini eklemişti. Şimdi ise "Gelişmiş Arama Kutusu" ögesi eklemiş. Yazımın devamında bunu nasıl ekleyeceğinizi anlatacağım.


Bu yazıyı ilk gördüğünüzde bunun çok basit bir şekilde bir kaç kod ekleyerek yapılabildiğini söyleyeceğinizi biliyorum. Sıkı durun, Blogger öyle basit bir arama kutusu koymamış! Öyle ki kullanıcının isteğine bağlı olarak aynı anda;
  • Kendi blogunuzda,
  • bulunan yazılarınızdaki site bağlantılarında,
  • MaFiAMaX Blog!'da olduğu gibi "Gezilesi Siteler" bağlantılarında,
  • Ve... Web'te

eş zamanlı olarak arayıp, tüm sonuçları siteye yazı girişlerini yaptığınız alanın en üstünde sekmeler halinde görüntüleniyor.

Son olarak bu ögeyi eklemek için hesabınıza http://draft.blogger.com/home adresinden giriş yapmalısınız.

Peki Bu Blogger in Draft Nedir?


Blogger in Draft, Blogger için hazırlanan yeni özelliklerin sergilendiği özel bir Blogger sayfası. Bu sayfadan giriş yaptığınızda henüz halkın kullanımına açılmamış özellikleri deneyebilirsiniz. Temmuz ayında kullanıma sunulan "Anket" ögesinin Haziran ayında Blogger in Draft sitesinde yayınlandığını düşünürsek, "Gelişmiş Arama Kutusu" ögesinin de en geç 1 ay içinde hizmete gireceğini düşünmek yanlış olmaz.

Yorumlar

  1. Valla bugun iyi ki blogunu bulmuşum :)
    Arama çubugu yaptım, son yorumlar ekledim, güzel şeylere vesile oldun.
    Teşekkürler.
    İzlemedeyim.

    YanıtlaSil
  2. Sevindim işinize yarayan birşeyler bulduğunuz için. Ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Benim blogumda neden çalışmıyor sizce 5 adet yazım var daha yeniyim o yüzden olabilirmi acaba?

    YanıtlaSil
  4. Bu arama kutusunun arka planında Google Blog Arama motoru vardır. Eğer sayfalarınız burada kayıt altına alınmadıysa arama sonuçları boş çıkacaktır. Sayfalarınızın burada kayıtlı olması için ekstra birşey yapmaya gerek yoktur. Google örümcekleri kendileri kayıt eder. Sizde neden kayıtlı olmadığını bilmiyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder